زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات پاره شدن طناب دار 2 محکوم به قصاص در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از گذشت اولیای دم در 2 پرونده قصاص به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان خبر داد.
18 آذر 1402
شناسه : 101084
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101084
233+
بالا
رئیس کل دادگستری گلستان از  گذشت اولیای دم در 2 پرونده قصاص  به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان خبر داد.

حادثه 24 - رئیس کل دادگستری گلستان از  گذشت اولیای دم در 2 پرونده قصاص  به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان خبر داد.

حیدر  آسیابی گفت: در یکی از این پرونده‌ها،  محکوم به قصاص مرد  59 ساله‌ای است که سال 1394 در پی مشاجره خانوادگی، سبب مرگ همسرش شد و  پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود.

آسیابی افزود: فرزند 18 ساله این خانواده اولیای دم  بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده، از اجرای حکم قصاص پدرش،  منصرف شد و رضایت داد.

وی ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش  بخشایش فاطمی   به گذشت اولیای دم منجر شد ، محکوم به قصاص جوانی بود که سال 1400 به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم ، سبب مرگ دوستش شده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود: طرفین هر دو پرونده از ترکمن های استان بودند که به حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها از حق شرعی وقانونی خود گذشتند  و به محکومان،  فرصت زندگی دوباره دادند.

وی گفت: با سازش در این دو پرونده، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به 11 تَن رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شوراهای حل اختلاف  و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز  اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می‌کنند.

آخرین اخبار «حوادث گلستان» را در صفحه حوادث گلستان و حوادث گرگان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر