زمان مطالعه: 2 دقیقه

گازگرفتگی پشت در خانه تان است / آمار ترسناک گازگرفتگی در کشور

همزمان با سرد‌شدن هوا حوادث مربوط به گازگرفتگی نیز افزایش پیدا می‌کند و شهروندان زیادی به‌دلیل مسمومیت با گاز جان خود را از دست می‌دهند. آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد در سال 1401در کشور 913نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند.
18 آذر 1402
شناسه : 101063
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101063
171+
بالا
همزمان با سرد‌شدن هوا حوادث مربوط به گازگرفتگی نیز افزایش پیدا می‌کند و شهروندان زیادی به‌دلیل مسمومیت با گاز جان خود را از دست می‌دهند. آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد در سال 1401در کشور 913نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند.

حادثه 24 - همزمان با سرد‌شدن هوا حوادث مربوط به گازگرفتگی نیز افزایش پیدا می‌کند و شهروندان زیادی به‌دلیل مسمومیت با گاز جان خود را از دست می‌دهند. آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد در سال 1401در کشور 913نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند.

همزمان با سرد‌شدن هوا حوادث مربوط به گازگرفتگی نیز افزایش پیدا می‌کند و شهروندان زیادی به‌دلیل مسمومیت با گاز منواکسید‌کربن تا یک قدمی مرگ پیش می‌روند و شمار زیادی نیز جان خود را از دست می‌دهند. آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد در سال 1401در کشور 913نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید‌کربن جان خود را از دست دادند که 633نفر مرد و 214نفر از قربانیان زن بودند. این آمار از یک سو و فرارسیدن فصل سرما از سوی دیگر باعث می‌شود زنگ خطر درباره مواجهه با این پدیده خطرناک بار دیگر به صدا درآید.

مرگ فرزندان در آغوش مادر

یکی از مرگبارترین حوادث مربوط به گازگرفتگی که به تازگی در تهران اتفاق افتاد جان زنی را همراه با دو فرزندش گرفت. این حادثه در آپارتمانی 55متری در طبقه همکف ساختمانی 4طبقه در تهرانپارس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که پدر خانواده‌ای 4نفره وقتی به خانه برگشت با درهای بسته مواجه شد و هیچ‌یک از اعضای خانواده شامل همسر و دختر و پسر خردسالش در را باز نمی‌کردند.

در این شرایط بود که او با کمک همسایه‌ها در خانه را باز کرد و در آنجا بود که با صحنه هولناکی مواجه شد. همسر 31ساله، دختر 9ساله و پسر 6ساله این مرد هر کدام در گوشه‌ای از خانه روی زمین افتاده بودند و شواهد نشان می‌داد که دچار گازگرفتگی شده‌اند.

در این شرایط بود که از اورژانس و آتش‌نشانی درخواست کمک شد و دقایقی بعد امدادگران خود را به محل حادثه رساندند اما کار از کار گذشته و هر 3نفر جان خود را از دست داده بودند. شواهد به‌دست آمده از محل حادثه نشان داد که بخاری، آبگرمکن و شعله‌های اجاق گاز برای گرم‌کردن خانه روشن بود و همین اشتباه بزرگ باعث گازگرفتگی اعضای این خانواده شد.

مرگ 5 عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی

یکی دیگر از مرگبارترین گازگرفتگی‌های روزهای اخیر به حادثه‌ای برمی‌گردد که در زاهدان اتفاق افتاد و در جریان آن 5نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند. قربانیان این حادثه شامل پدر و مادر و 3فرزند خانواده بودند که همگی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان باختند. شواهد به‌دست آمده از محل وقوع این حادثه تلخ که خانه‌ای ویلایی بود نشان می‌داد که نشت گاز از آبگرمکن دلیل گازگرفتگی بوده است.

آخرین «اخبار حوادث» را در صفحه اخبار حوادث حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر