زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات باورنکردنی یک قاتل از اعدام به حرمت حضرت زهرا (س)

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» در بندرعباس خبر داد.
13 آذر 1402
شناسه : 100880
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100880
157+
بالا
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» در بندرعباس خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» در بندرعباس خبر داد.

مجتبی قهرمانی از آزادی یک محکوم به قصاص با اجرای پویش به حرمت حضرت زهرا(س) می‌بخشم در بندرعباس خبر داد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده این زندانی به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد و بلافاصله پیگیری‌ها به منظور ایجاد مصالحه در این پرونده آغاز شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان  اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه با آغاز به کار پویش سراسری به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم تلاش و پیگیری مسئولان قضایی به ویژه رئیس توسعه حل اختلاف استان به همراه اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان بندرعباس موجب شد تا اولیای دم به حرمت این ایام و به دلیل ارادت به حضرت زهرا (س) از قصاص محکوم این پرونده بگذرند و در نتیجه، این زندانی از قصاص رهایی یافت.

 قهرمانی با بیان به اینکه این هجدهمین سازش در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان از ابتدای سال جاری است؛ از اقدام بسیار ارزشمند و فداکارانه اولیای دم در این پرونده قصاص و تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس توسعه حل اختلاف استان، صلح یاران شورای حل اختلاف، اعضای گروه جهادی اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص و مددکاران زندان قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه از ۷ آذر و همزمان با ایام فاطمیه به همت مرکز حل اختلاف قوه قضاییه و ستاد ملی صبر و به منظور ترویج فرهنگ صلح و بخشایش در کشور پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم در این استان آغاز شده و تا ۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با خجسته میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت، از عموم مردم دعوت کرد با پیوستن به این پویش، در جهت تحقق بخشش، رضایت و صلح گام بردارند.

وی با بیان اینکه پویش‌های فرهنگی ابتکاری است که از سوی ستاد ملی صبر به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و اشاعه گذشت و ایثار در جامعه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم علاوه بر شورا‌های حل اختلاف در محاکم قضایی دادگستری و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و کلانتری‌های سراسر استان نیز در حال اجرا است و در این پویش صلح یاران هیئت‌های صلح ستاد صبر استان تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا پرونده‌های بیشتری را به صلح و سازش منتهی کنند.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر