زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگیری عاملان آدم ربایی‌ های سریالی در زاهدان | آدم ربایان مسلح 2 میلیارد به جیب زدند

اعضای بزرگترین باند آدم ربایی در سیستان و بلوچستان با ربودن افراد مختلف برای آزادی آنها از خانواده‌های‌شان باج‌گیری می‌کردند. هرچند آنها با ربودن ۴ نفر از خانواده‌شان ۲ میلیارد تومان گرفتند اما بعد از پنجمین آدم ربایی دستگیر شدند.
06 آذر 1402
شناسه : 100610
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100610
125+
بالا
اعضای بزرگترین باند آدم ربایی در سیستان و بلوچستان با ربودن افراد مختلف برای آزادی آنها از خانواده‌های‌شان باج‌گیری می‌کردند. هرچند آنها با ربودن ۴ نفر از خانواده‌شان ۲ میلیارد تومان گرفتند اما بعد از پنجمین آدم ربایی دستگیر شدند.

حادثه 24 - اعضای بزرگترین باند آدم ربایی در سیستان و بلوچستان با ربودن افراد مختلف برای آزادی آنها از خانواده‌های‌شان باج‌گیری می‌کردند. هرچند آنها با ربودن ۴ نفر از خانواده‌شان ۲ میلیارد تومان گرفتند اما بعد از پنجمین آدم ربایی دستگیر شدند.

چند روز قبل زنی در تماس با پلیس زاهدان از حادثه ای وحشتناک خبر داد و گفت افراد مسلح شوهرش را ربوده‌اند. او درباره آنچه که اتفاق افتاده بود گفت: زنگ خانه مان به صدا درآمد و وقتی در را باز کردیم ناگهان ۳ مرد مسلح به زور وارد خانه شدند. یکی از آنها شروع به تیراندازی کرد و به همین دلیل همه مان زمین گیر شدیم. آنها با تهدید شوهرم را با خودشان بردند و گفتند اگر می‌خواهیم او زنده به خانه برگردد باید به آنها ۵۰۰ میلیون تومان بدهیم. آنها در حالی که به تهدیدهای‌شان ادامه می‌دادند و من و فرزندانم وحشت زده بودیم از خانه خارج شدند و حالا از وضعیت شوهرم اطلاعی ندارم.

به دنبال این خبر گروهی از کاراگاهان پلیس آگاهی خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات تخصصی در این باره شروع شد. آنطور که همسر مرد ربوده شده می‌گفت آدم ربایان مسلح ۳ نفر بودند که معلوم نبود پدر این خانواده را بعد از ربوده شدن کجا منتقل کرده اند و او چه سرنوشتی دارد.

عملیات ضربت

تا چند روز هیچ کس از این مرد اطلاعی نداشت و معلوم نبود که در چه شرایطی به سر می‌برد. از سویی خبر این آدم ربایی مخوف در شهر پیچیده و شایعه‌های زیادی درباره این ماجرا به گوش می‌رسید. در این شرایط کاراگاهان در شاخه‌های مختلف به تحقیقات فنی در این باره پرداختند تا اینکه سرانجام به اطلاعاتی درباره مخفیگاه آدم ربایان در مناطق زیباشهر و بزرگمهر زاهدان دست پیدا کردند. آنها برای مدتی این دو نقطه را تحت نظر گرفتند و با شناسایی آذم ربایان و مسجل شدن تردد آنها به این دو مخفیگاه، ماموران عملیات را آغاز کردند و موفق شدند هر ۳ آدم ربا را در مخفیگاه شان دستگیر کرده و بدون اینکه آسیبی به گروگان برسد، او را آزاد کنند. در جریان بازرسی از مخفیگاه تبهکاران یک قبضه کلت کمری همراه با مهمات و دو خودرو مربوط به آدم ربایان کشف و توقیف شد.

کشف آدم‌ربایی‌های سریالی

با دستگیری متهمان آنها تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند و معلوم شد که این اولین مورد از آدم ربایی های آنها نیست و پیش از آن نیز در چند فقره آدم ربایی دست داشته اند و دستگیرشدگان بزرگترین باند آدم ربایی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند. شواهد به دست آمده حاکی از آن بود که آنها هراز گاهی با ربودن فردی از خانواده باج‌گیری کرده اند. آنطور که اعضای این باند اعتراف کردند، آنها در ماههای اخیر دست کم ۴ نفر را ربوده و با تهدید از خانواده‌های شان ۲ میلیارد تومان باج‌گیری کرده بودند. آنها برای اینکه هیچ ردی از خود به جا نگذارند در همه این موارد از خانواده گروگان‌ها خواسته بودند که مبلغ مورد نظر را در قالب اسکناس در مکانی دورافتاده به آنها تحویل دهند.

آخر خط

در همین حال سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان جزئیات بیشتری از این پرونده را بازگو کرد و گفت:‌ به دنبال وقوع این آدم ربایی و با توجه به حساسیت موضوع و انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی، پلیس در مدت زمان کوتاهی موفق شد مخفیگاه آدم ربایان را در چند نقطه از شهر شناسایی ضمن آزادسازی گروگان، هر ۳ آدم ربا را دستگیر کند.

او ادامه داد: هرچند متهمان که اعضای بزرگترین باند آدم ربایی سیستان و بلوچستان هستند به ۴ فقره آدم ربایی دیگر در استان و دریافت مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتراف کرده اند، اما تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد و پلیس مقتدرانه با هرگونه ناامنی و اقدامی که فضای جامعه را ملتهب می کند برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر