زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات جدید از آتش سوزی مرگبار در کمپ لنگرود/ آتش سوزی عمدی بود؟

عضو هیات رئیسه شورای شهر لنگرود با بیان اینکه به احتمال ۸۰ درصد حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود غیرعمدی بوده است، گفت: در تقریبا تمام شهرستان‌های کشور، دولت هیچ بودجه‌ای برای احداث کمپ ترک اعتیاد تخصیص نمی‌دهد و بناهای قدیمی به عنوان کمپ ترک اعتیاد مجوز فعالیت می‌گیرند.
15 آبان 1402
شناسه : 100215
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100215
221+
بالا
عضو هیات رئیسه شورای شهر لنگرود با بیان اینکه به احتمال ۸۰ درصد حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود غیرعمدی بوده است، گفت: در تقریبا تمام شهرستان‌های کشور، دولت هیچ بودجه‌ای برای احداث کمپ ترک اعتیاد تخصیص نمی‌دهد و بناهای قدیمی به عنوان کمپ ترک اعتیاد مجوز فعالیت می‌گیرند.

حادثه 24 - عضو هیات رئیسه شورای شهر لنگرود با بیان اینکه به احتمال ۸۰ درصد حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود غیرعمدی بوده است، گفت: در تقریبا تمام شهرستان‌های کشور، دولت هیچ بودجه‌ای برای احداث کمپ ترک اعتیاد تخصیص نمی‌دهد و بناهای قدیمی به عنوان کمپ ترک اعتیاد مجوز فعالیت می‌گیرند.

محمد اسدیان در خصوص ابعاد قضایی حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، اظهار کرد: تمام دوربین‌های کمپ توسط نهادهای امنیتی برداشته شده و با توجه به سفر وزیر کشور به لنگرود، ابعاد حادثه مستقیما توسط دادگستری استان در حال پیگیری است. فعلا نتیجه نهایی مشخص نشده، اما بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، به احتمال ۸۰ درصد حادثه غیرعمدی بوده است. طبق اعلام آتش‌نشانی، این حادثه از یک بخاری شروع شده و دلیل تاخیر در امدادرسانی نیز وجود قفل کتابی در پشت در بوده است‌.

وی با رد برخی صحبت‌ها در مورد قصور آتش‌نشانی در امدادرسانی و خاموش‌سازی آتش، افزود: بر اساس گفته‌های شاهدین محل، ساعت ۵:۳۱ حریق شروع شده و متاسفانه با ۲۰ دقیقه تاخیر، با آتش‌نشانی تماس گرفته شده و با اعزام ۴ خودروی آتش‌نشانی، در عرض تنها چند دقیقه نخستین خودرو در محل حاضر شده و کار مهار آتش را آغاز کرده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر لنگرود در پاسخ به اینکه آیا قانونی و منطقی است که مکانی با کاربری مدرسه، به کمپ ترک اعتیاد تبدیل شود، گفت: بهزیستی مسئول صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد است و من نیز بابت عدم نظارت بر این ساختمان‌ها به مدیر بهزیستی انتقاد دارم. در تقریبا تمام شهرستان‌های کشور، دولت هیچ بودجه‌ای برای احداث کمپ ترک اعتیاد تخصیص نمی‌دهد و به همین دلیل بناهای قدیمی و عمدتا مدارس و مهدکودک‌های متروکه اندکی بازسازی می‌شوند به عنوان کمپ ترک اعتیاد مجوز فعالیت می‌گیرند. سپس هم به علت کم بودن مبلغی که از مددجویان اخذ می‌شود، عملا امکان نوسازی این مراکز وجود ندارد‌.

اسدیان با بیان اینکه کمپ آتش‌گرفته لنگرود فرسوده و حتی فاقد سیستم اطفای حریق بوده است، اضافه کرد: فعلا فقط مسئول کمپ بازداشت شده است و طرح سوالات و تحقیقات از مسئول بهزیستی لنگرود نیز در حال انجام است

 آخرین اخبار «حوادث گیلان» را در صفحه حوادث گیلان و حوادث رشت حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر