زمان مطالعه: 1 دقیقه

زنده زنده سوختن 26 نفر در کمپ ترک اعتیاد لنگرود / دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای بررسی حادثه

آتش سوزی صبحگاهی در کمپ ترک اعتیاد کومله لنگرود واقع در استان گیلان جان دست کم 26 نفر را گرفت و رئیس قوه قضائیه در دستوری ویژه خواستار بررسی علت حادثه شد.
12 آبان 1402
شناسه : 100154
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100154
286+
بالا
آتش سوزی صبحگاهی در کمپ ترک اعتیاد کومله لنگرود واقع در استان گیلان جان دست کم 26 نفر را گرفت و رئیس قوه قضائیه در دستوری ویژه خواستار بررسی علت حادثه شد.

حادثه 24 - آتش سوزی صبحگاهی در کمپ ترک اعتیاد کومله لنگرود واقع در استان گیلان جان دست کم 26 نفر را گرفت.

 به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، این حادثه ساعت 5:55 دقیقه بامداد امروز اتفاق افتاد و به دنبال آن نیروهای امدادی خود را به محل حادثه که یک کمپ ترک اعتیاد بود رساندند. آتش سراسر این کمپ را گرفته و در حال گسترش بود. از سویی مددجویان در میان شعله های آتش گرفتار شده و سرنوشت نامعلومی داشتند.

با ادامه تلاش ها افراد گرفتار شده از آنجا خارج شدند و معلوم شد که 26 نفر در این حادثه هولناک جان خود را از دست داده و 16 نفر نیز مصدوم شده اند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

صدور دستور قضایی در پرونده آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد

در پی آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود در استان گیلان ‌حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، گفت: بلافاصله پس از دریافت خبر مسئولان قضایی شهرستان به محل حادثه رفته‌اند و دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است و متعاقباً و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

صادقی نیارکی، اظهار کرد: مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی به‌عهده داشته‌اند تحت‌نظر هستند.

کمپ ترک اعتیاد قبلا مدرسه بود

در همین حال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اعلام کرد: وقوع آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود تاکنون ۲۶ فوتی و ۱۴ مجروح برجای گذاشت. محمد جلایی گفت: این حریق ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح امروز در کمپ ترک اعتیادی به نام  گام اول رهایی واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.

وی عنوان کرد: این مجموعه که در آن ۴۰ نفر بستری بودند، بعلت نامعلومی طعمه حریق شده که در اثر آن تا این لحظه ۲۶ نفر از افراد بستری فوت کرده و ۱۴ نفر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: این کمپ در گذشته مدرسه بوده اما از چند سال قبل به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علت حادثه

رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان گیلان دستور بررسی علت حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود را صادر کرد.

در پی آتش‎سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود که تا این لحظه به کشته شدن ۲۷ نفر منجر شده است، حجت‌الاسلام‎والمسلمین محسنی اژه‌ای طی دستوری به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‎دیده اقدام کنند.

رئیس دادگستری استان گیلان نیز که هم اکنون در محل حادثه به سر می‌برد، گفت مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

وی اظهار کرد: دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

آخرین اخبار «حوادث گیلان» را در صفحه حوادث گیلان و حوادث رشت حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر